Ekspedīcija uz Siguldas Bebru salu

Šajā nedēļas nogalē es dzīvojos mājās ar bērniem viens. Karīna ir devusies uz ajūrvēdisko pārtikas un meditiācijas nometni kaut kur tepat pie Siguldas. Šorīt izgulējos kārtīgi – paldies bērniem, kas mani nemocīja. Nogāju lejā, fiksi paēdu brokastis un sasaucu ģimenes sapulci par šīm brīvdienām un katra mūsu vēlmēm.

Bērniem īpašu vēlmju nekādu nebija – Jēkabs vispār teica, ka neko nevēlas darīt, Paulis vēlējās atrast kādu slēpni, sīkie aizbumbulēja prom pēc 15 sekundēm, bet es vēlējos izvest Grētu pastaigā. Tad nu summējot visu augstākminēto tika pieņemts lēmums doties pakaļ kādam slēpnim, ko ne jēkabs ne Paulis vēl nav atraduši. Izvēle krita uz Siguldas bebru salas slēpni (http://coord.info/GC3KP3Y). It kā nekā sarežģīta tur nav, tomēr T4 lika bērniem mazliet satraukties. Un, kā tālāk redzēsiet – pamatoti 😉 Nu protams, nevar jau nepieminēt, ka slēpnis ir manis paša roku radīts, tāpēc par to man it viss bija zināms.

Ielādējām slēpņa informāciju mūsu ģimenes draugā Garminā, saģērbu bērnus, salikām visus mašīnā, tai skaitā suņuku un devāmies ceļā. Jēkabam uzkabināju vēl mugursomu ar bumbieriem, lai būtu ko uzgrauzt.

Nobraucām lejā uz Gauju un atstājām auto pie bobsleja trases.Image

Ieliku Timoteju mūsu pārgājienu mugursomā un devāmies krūmos iekšā.

ImageSebastians pētīja mežā augošos augus un bija ļoti ļoti priecīgs par notiekošo. Tāpat kā es un suns un Paulis un Timo (kam vispār viss bija labi tur man uz muguras:) Jēkabs savukārt nebija īpaši labā garastāvoklī un arī ar motivāciju viņam šorīt nebija kaut kas lāgā. Es domāju, ka nedēļas nogurums bija sakrājies. Un cēlies viņš arī jau kopš 6am šorīt bija. Bet nekas. Ejam.

ImageGrētai šī bija pirmā reize ar siksniņu ārpus pagalma un arī pirmā reize mežā. Viss bija jāapošņā un jāizpēta. Kamēr vēl spēki bija, viņa skrēja visiem pa priekšu un Paulis tik spēja viņu turēt. Visu laiku gan bija jāuzmana, lai viņš Grētu neraustītu, bet ļautu viņai izpētīt kas nu šai tur interesē.

ImageTālāk puikas sāka meklēt iespēju, kā nokļūt uz salas. Suns mēģināja kāpt viņiem līdzi, bet nesekmīgi. Kalns priekš šī kucēna tomēr vēl bija nepārvarāms šķērslis.

Image

ImageBastijs priecīgs seko man.

Image

ImageBeidzot, atrodot vienu nedaudz iegrimušu koku, puikas bija pāri un uz saliņas. Es palīdzēju pārcelt Grētu – man nebija pārliecība, ka šī būtu pareizā diena, lai sāktu mācīties peldēt. Tad nu puikas ar savu mazo māsiņu bija tur, no kurienes Jēkabs bija izlēmis sākt ceļu pretī slēpnim.

Image

ImageKamēr lielie puikas pa saliņu meklēja ceļu uz slēpni, es ar Timo un Bastiju droši soļoju pa taciņu uz priekšu. Tas viss gāja jauki, līdz vienā brīdī puikas sāka saukt mani un teikt, ka “…te jau nekur nevar aiziet! Zāle par garu! Te nevar tikt pāri!…” utml. Johanštrauss – nu kas ir puikas – vai tiešām padosieties! Iedrošināju Jēkabu tomēr mēģināt doties uz priekšu un viņš mēģināja ar. Bet…

ImageTas koks, pāri kuram bija ideja doties, laikam izrādījās nedaudz slidens… 🙂 Un Jēcis visā augumā ielikās ūdenī… Hm… Smiekli jau nedaudz parāva, jo bilde tiešām amizanta.

Image

Image

Image

Bet – nu neko darīt – arī ar slapjām drēbēm tomēr nolēmām mēģināt un doties uz priekšu. Vēlējos pārbaudīt, cik ļoti liels gribasspēks puikām ir. Tas ir jātrenē – tāda ir mana pārliecība – ir jādod puikām grūtas dzīves situācijas un jāmotivē viņām tikt pāri un rokas nenolaist. Arī šajā reizē tā sanāca – neplānoti – bet pārgājiens, kas sākumā bija iecerēts gandrīz pa taciņu, priekš Jēkaba kļuva par T5 grūtības pasākumu. Viņš pat man pārmeta: “Tas jau nav nekāds T4 slēpnis. Par maz zvaigznes esi ielicis!” 🙂 Devāmies tālāk. Bet, laikam nogurums un vēsās drēbes prasīja savu, Grēta, mazāka augumā būdama, visu laiku līda zem vīnogulājiem un tāpēc siksniņa nepārtraukti kaut kur ieķērās… līdz vienā brīdī spēki puikām beidzās.

Nolēmām šodien slēpni neņemt un pārrunāt mājās – kādas kļūdas mēs pieļāvām un kāpēc slēpni nepaņēmām.

ImageGrēta par to visu teica tikai to, ka viņai viss patīk, tikai nedaudz nogurdinoši.

Šmulis jau nu viņa bija pilnīgs. Aizbraucot mājās ieliku viņu vannā un nomazgāju ar remdenu ūdeni.

Image

Leave a Reply

